Here we go.

My Photo
A SIMPLE GIRL/DAUGHTER/SISTER/LOVER/FRIEND/EAT/POEMS/MUSIC/MOVIES/MAGAZINES. DREAM BIG? TO PUBLISH THESE POEMS OF MINE IN A BOOK SOON. ALL POEMS WERE ORIGINALLY WRITTEN BY ME. I'M GLAD TO SHARE IT. SO, HAVE FUN AND ENJOY READING IT!

Oct 14, 2014

Sedih


Makanan yang terhidang 
Jumlahnya padat
Hingga hati ini sendat
Memikirkan ada lagi tak yang tidak dapat makan di luar sana?
Entah apa yang mereka jamahkan untuk berbuka?
Cukup ke tidak semuanya?
Aku? Menghadap sebaris makanan ini sekali lagi
Terasa tidak lapar menerpa diri 
Bagaimana mereka yang di sana?
Sudah berbuka puasa ke belum?
Atau masih berpuasa dan bepuasa?
Hanya berbuka bertemankan angin dan nafas sahaja?
Kasihan, tapi tidak mengapa. 
Setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya.
Yang mampu utnuk mengingati yang tidak mampu
Dan yang tidak mampu untuk mengingati setiap nafas yang pasti akan dibantu.

Berdoa semoga semua baik-baik sahaja, bulan puasa 2014. 

Kalau


Kalau aku mati, ada orang menangis tak?
Kalau aku dah tiada, ada orang akan rindu tak?
Kalau, kalau, kalau,

'Kalau' itu mainan syaitan.
Cukuplah. 

Rojak kejap


Ingat

You want to go big
You have to start small

You want to go over there
You have to start somewhere

Nak berada di atas
Haruslah kena pijak-pijak dahulu tanpa alas.

Ingat
Itu normal dan bukan abnormal. 

Once


It hurts to know
That you are now falling in love
with a person that you should never fallen in love with
Never mind
Keep moving on
You will be fine. 

Teringat


Dulu aku teman kau
Baring pandang mata kau
Mana ada kau, di situ ada aku.
Apa yang kita inginkan
Tak semua yang kita dapatkan.
Pedih
Lagi-lagi bila dapat tahu
Aku hanya sementara sahaja di situ
Pedih
Untuk aku tahu
Aku hanyalah kemungkinan dan bukan kepastian. 

Saja feeling-feeling sendu. 

Di sini



Kehidupan memang indah di luaran tapi di dalam
Gerak-geri manusianya pula
Memang bertudung tapi rambut berjurai di belakang
Memang nampak macam alim tapi tak sebenarnya
Memang nampak macam baik tapi tak berbudi bahasa rupanya.
 
Macam-maca ragam
Macam-macam hal
Vroom-vroom sana
Vroom-vroom sini
Dah menjadi kebiasaan agaknya. 
Apa bezanya?
Tiada pun, sama sahaja.
Cuma kita ini nak peduli atau tak peduli itu sahaja yang membezakan.

Jangan risau
Masih sama macam dimana-mana. 

Ada-lah dekat satu negeri tu. 

Dongeng Buat Masa Depan


Bukan sekarang
Bukan nanti
Hanya menunggu
Terus menunggu 
Ceritera yang tidak pasti
Yang takkan pernah pasti
Untuk disambung
Menjadi sebuar ilusi mahupun realiti.
Bagaikan kilat sabung-menyabung
Menjadi episod-episod 
Menjadi bait-bait kehidupan
Yang terpaksa aku tadahkan
Yang terpaksa aku robekkan
Yang tidak sengaja bakal aku lakarkan selepas ini.